Ekonomi

Tokyo Metro ve Rigaku Gelecek Ay Japonya’da 3 Milyar Dolarlık Halka Arz Planlıyor

Tokyo Metro (IS:METRO) ve Rigaku, bugün resmi olarak halka arz (IPO) planlarını başlattı ve gelecek ay toplam 3,13 milyar dolar toplamayı hedefliyor. Bu hamle, küresel yatırımcılar için giderek daha cazip hale gelen yerel sermaye piyasalarındaki daha geniş bir hızlanmanın parçası.

Tokyo Metro, şehrin ana metro işletmecisi, son altı yılın en büyük Japonya halka arzında 2,25 milyar dolar toplamayı hedefliyor. Halka arz, 23 Ekim’de Tokyo Stock Exchange’de gerçekleşecek. Hisse başına 1.100 yen gösterge fiyatıyla, Tokyo Metro’nun piyasa değeri 639,1 milyar yene ulaşabilir.

%53,4 hisseye sahip olan Japonya hükümeti ve %46,6 hisseye sahip olan Tokyo hükümeti, hisselerinin yarısını satmayı planlıyor. Hükümetin elde edeceği gelir, 2011 depremi ve tsunamisi sonrası yeniden yapılanma için ihraç edilen tahvillerin geri ödenmesinde kullanılacak. Bu halka arz için talep toplama sürecinin 11 Ekim’de sona ermesi bekleniyor ve ortak küresel koordinatörler Goldman Sachs, Mizuho ve Nomura.

Öte yandan, Carlyle Group tarafından desteklenen ve X-ışını test ekipmanlarıyla tanınan Rigaku, ek satış opsiyonu dahil 888 milyon dolara kadar halka arz hedefliyor. Bu halka arz 25 Ekim’de planlanıyor ve talep toplama süreci 10 Ekim’de başlayacak. Şirket, halka arz sonrası yaklaşık 2 milyar dolarlık piyasa değeri öngörüyor. Rigaku halka arzı için ortak küresel koordinatörler Bank of America, JP Morgan, Morgan Stanley (NYSE:MS) ve Nomura.

Bu iki halka arz, fon toplama hedeflerine ulaşırsa, 2024’te Japonya’da gerçekleştirilen halka arzların değerini ikiye katlayacak. Şu ana kadar bu yıl 1,5 milyar dolar değerinde halka arz gerçekleşti, bu da geçen yılın aynı dönemine göre yaklaşık %55’lik bir düşüşe işaret ediyor.

Genel olarak, Japonya’daki öz sermaye piyasası faaliyeti, ikincil sermaye artırımları ve dönüştürülebilir tahvil işlemlerindeki artışın etkisiyle 2024’te %18,4 artarak 28,2 milyar dolara yükseldi. Ancak, Japonya dahil Asya-Pasifik bölgesinde, belirsiz küresel faiz oranı hareketleri ve yüksek jeopolitik riskler nedeniyle öz sermaye piyasası faaliyetlerinde %24’lük bir düşüş ve halka arz değerlerinde %59’luk bir azalma yaşandı.

Japon hisse senedi piyasası, beklenmedik bir faiz artışı ve olası bir ABD resesyonu endişeleri nedeniyle Ağustos başında önemli bir düşüş yaşadı. Ancak o zamandan beri toparlandı ve gösterge endeks bu yıl yaklaşık %13 yükseldi.

Tokyo Metro’nun tarihi 1920 yılına, Tokyo Underground Railway Company’nin kuruluşuna dayanıyor. 1927’de Japonya’nın ilk metro hattını açarak Tokyo’nun Asakusa ve Ueno bölgelerini birbirine bağladı.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.


Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

haber-imranli.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort